Страницы

суббота, 8 ноября 2014 г.

Wearable Technology - Носимая электроника

With summer heating up, so too is the battle for the wearable technology throne. From watches to glasses, and clothing to health monitoring, the possibilities are seemingly endless.

As ZD Net explains:
'For those not in the know, 'wearables' refers to the electronic technologies or computers incorporated into watches, contact lenses, eyewear, bracelets, rings, clothing and more — all designed to be worn on the body'.

Although wearable tech is taking up a lot of the headlines in recent months, it’s not an entirely new concept. As Mashable notes, it all started more than 50 years ago as a way to cheat casinos, but development has since remained stagnant:

Inventors built some of the first wearables in the 1960s and '70s to count cards and improve a gambler's odds at the roulette table. From there, working with wearables remained a small-scale field. Aside from the explosion of calculator wristwatches in the '80s, wearable tech saw little change in terms of consumer devices.

Mainstream players including Samsung and Google have already entered the space with smartwatches and Google Glass respectively, and Apple looks set to announce the iWatch later this year. Time is of the essence as everyone is vying to become the early bird and gain as much market share as possible, as MoneyMorning reports.

Wearable tech is an enormous profit opportunity for the tech titans. Research firm IDC projects the wearable tech market will have a compound annual growth rate of 78.4% over the next 4 years. And Credit Suisse says wearable tech will explode tenfold into a $50bn market within 3 years.

Heavy hitters such as Sony, LG, Motorola, and up-and-coming wearable makers like Pebble have already made their first moves. Not to be outdone, Google is looking to build on its existing services with the launch of its Android Wear operating system, as TechCrunch points out.

In the next few months, Google will get some competition from Microsoft, Apple and a few startups in this space. For better or worse, none of them know as much about you as Google does, so it’ll be hard for them to replicate the Google Now experience.

If Google is appealing to the user’s sense of convenience, Apple is focused on fashion, having poached top execs from Burberry, Nike, Yves Saint Laurent, and Tag Heuer. Apple's iWatch team includes a number of design, fitness, sensor, and engineering experts hinting at a wrist-based device which will be as much a luxury item as it is a working fitness accessory.

From PC Magazine:
'The iWatch will have the same status symbol power as many other Apple products, especially at the beginning. It has the potential to be a threat for the industry, and nobody should sit with their arms crossed'.

Fashion seems to be just one piece of the puzzle, however, as fitness and health applications seem to be a perfect fit for wearables. Heart rate, calorie consumption, and how many steps you take are just the tip of the iceberg as Forbes reports.

Temperature and potentially even blood-glucose monitoring is on the table for wearables too. The 'Holy Grail' will be glucose monitoring because of the insights into what someone has eaten. That would be a crucial data point for insurers, since diet has a far greater impact on health than activity.

Challenges and fads aside, customers are likely to appreciate the fashion side as much as the coolness of the gadget itself. As Nina Garcia, Creative Director for Marie Claire Magazine points out, the time is ripe for new talent to enter the field:
'Some tech companies have tried to move closer into the fashion camp by borrowing the credibility of high-end designers through partnerships and special editions of their products. The true marriage of fashion and technology won’t come from the established fashion houses and tech giants, but through the creativity of innovators and a new brand of designer'.
Наступил разгар лета и борьбы за первенство в носимой электронике. Её возможности кажутся безграничными: от часов и очков до одежды и медосмотра.

Объясняет технопортал ZDNet:
"Для тех, кто ещё не в курсе: "носимое" означает микроэлектронику, встроенную в часы, контактные линзы, оптику, браслеты, кольца, одежду и всё, что одевается на тело".

Хотя носимая техника на слуху лишь в последние месяцы, у неё есть некая предыстория. По замечанию Mashable, она началась более полувека назад как мухлёж в казино, но потом подзаглохла:

Первая носимая электроника была изобретена в 1960-70-х гг. для карточного мухлежа и повышения шансов игрока за игрой в рулетку. С тех пор производство носимых приспособлений оставалось кустарным. Если не считать взлёта наручных часов-калькуляторов в 1980-е, то нательная техника почти не развивалась как потребительская электроника.

Отраслевые гиганты вроде Samsung и Google уже заняли рынок своими умными часами и очками соответственно, а Apple собирается во второй половине года вывести iWatch. Как сообщает MoneyMorning, время поджимает всех, кто тягается за право быть первопроходцем на рынке, отхватив как можно большую его долю.

Носимая электроника сулит технокорпорациям огромные прибыли. По прогнозу исследовательской фирмы IDC, её рынок будет расти совокупно на 78,4% в год в следующие 4 года. А Credit Suisse вообще утверждает, что через 3 года он вырастет в 10 раз до $50 млрд.

Гиганты типа Sony, LG, Motorola и поднимающиеся производители носимой электроники вроде Pebble уже делают первые шаги. По сведениям TechCrunch, встревоженный конкуренцией Google стремится нарастить свои существующие услуги запуском ОС Android Wear.

В ближайшие месяцы Google столкнётся с конкуренцией в лице Microsoft, Apple и нескольких новых отраслевых предприятий. К добру это или нет, но никто из них не знает о вас столько, сколько Google, поэтому им будет сложно повторить опыт Google Now.

Если Google заботится об удобстве пользователя, то Apple делает ставку на моду, переманив высших управленцев у Burberry, Nike, Yves Saint Laurent и Tag Heuer. В группу разработки iWatch в Apple входят специалисты дизайна, физкультуры, сенсорики и проектирования, задумывающие наручное устройство как одновременно предмет роскоши и спортивную принадлежность.

Из PC Magazine:
"iWatch будет тем же показателем положения, что и многие другие товары Apple, особенно вначале. Он обладает задатками покорителя отрасли, так что всем следует быть настороже".

Мода - всего лишь один из залогов успеха. Носимая электроника словно создана для спортивных и медицинских приложений. По словам Forbes, пульс, потребление калорий и шагомер - это только некоторые из её возможностей.

Обсуждается также измерение носимой электроникой температуры и в перспективе даже уровня сахара в крови. Глюкозный контроль станет главной фишкой благодаря анализу съеденного хозяином. Этот показатель станет решающим для страховщиков, т.к. питание важнее для здоровья, чем деятельность.

Невзирая на трудности и фишки, покупатели падки на модность так же, как и на продвинутость устройства. По словам Творческого директора журнала Marie Claire Нины Гарсии, пришло время для появления на рынке молодого таланта:
"Некоторые технологические компании пытались сблизиться с модой за счёт авторитета элитных дизайнеров, через партнёрства и спецвыпуски своих товаров. Истинный союз моды и техники состоится не от устоявшихся модных домов и ИТ-гигантов, а через изобретательность новаторов и нового дизайнерского бренда".
to count cards - мухлевать с игральными картами
a profit opportunity - золотая жила
a compound annual growth rate - среднегодовой темп роста
a heavy hitter - воротила
not to be outdone - чтобы не оказаться за бортом
to sit with one's arms crossed - сидеть сложа руки
the tip of the iceberg - это ещё что
on the table - на обсуждении

Комментариев нет:

Отправить комментарий