Страницы

понедельник, 5 мая 2014 г.

Internet Marketing Vocabulary - Лексика интернет-маркетинга


You're watching VideoVocab by BusinessEnglishPod.com.

Today we look at vocabulary related to Internet marketing. One of the most common approaches to Internet marketing is PPC (pay-per-click advertizing), with ads displayed on websites organized into content networks. The ads are sold by CPC (cost per click) to advertisers, who hope for a high CTR (click-through rate). The ads are linked to landing pages, intended to encourage visitors to make a conversion. To measure effectiveness, advertisers use analytics software to determine the CPA (cost per acquisition).

PPC
With PPC, companies pay for ads on other websites. Advertizers pay a certain amount each time a user clicks on the ad.
We've seen a huge increase in traffic to our website since we started a PPC ad campaign.

content network
(a group of websites that agree to display advertizements)
The largest content networks are Google AdSense and the Yahoo Publisher Network.
Google searches through its content network to find websites that match your advertizements.

CPC
CPC means you pay a set cost each time someone clicks on your ad. The more popular the website you place your ads on, the higher the cost per click.
Our maximum CPC rate is currently $3.00 but we may have to pay more if another advertizer outbids us.

CTR
An ad's click-through rate shows the number of times users clicked on the ad out of the number of times it was shown.
We improved our CTR by testing different versions of the same ad and choosing the most popular one.

landing page
(the website where people who click on an ad are directed to when they click through)
This could be a company's homepage, a sign-up form, or a promotional site.
Clicking on the company's ad takes users to a landing page where they can sign up for a newsletter.

conversion
When a user completes an action you want them to do, you have a conversion. A conversion usually means when the user buys, signs up, or downloads something.
Targeted advertizing and good sales copy can help increase your conversion rate.

analytics
To determine how effective ads are, advertizers use analytics software. Analytics shows data about visitors, pages viewed, and conversions.
A good analytics program can give you information about how visitors found your website and what they did when they visited.

CPA
(the total cost of each conversion)
The CPA is calculated by dividing the cost of the ads by the number of conversions.
To calculate your cost per acquisition, divide the total cost of the ad campaign by the number of new customers.

Now it's your turn to practise some of the words we've looked at in this lesson. In a moment, you'll hear a series of sentences with a word replaced with a beep. Repeat each sentence including the missing word. For example, if you hear
We use pay-per-[beep] ads to drive traffic to our website,
you can say
We use pay-per-click ads to drive traffic to our website.

We'll play the correct answer after each question. Ready? Let's give it a go.

[Question 1:]
The marketing consultants recommended a redesign of our [beep] page to generate more leads.
Answer [1]:
The marketing consultants recommended a redesign of our landing page to generate more leads.

[Question 2:]
Ads for professional services like lawyers and doctors tend to have the highest [beep] rates.
Answer [2]:
Ads for professional services like lawyers and doctors tend to have the highest CPC rates.

[Question 3:]
We were able to find out our cost per acquisition using an [beep] program.
Answer [3]:
We were able to find out our cost per acquisition using an analytics program.

That's all for this episode of VideoVocab. Be sure to check out our website at www.VideoVocab.tv for more videos on business English vocabulary. Thanks for watching and see you again soon. 
Вы смотрите VideoVocab от BusinessEnglishPod.com.

Сегодня мы учим словарь продвижения в Сети. Обычно интернет-реклама покликовая, когда объявления показываются на сайтах, объединённых в тематические сети. Реклама продаётся с оплатой за переход, а покупающие её рекламодатели рассчитывают на высокий отклик. Объявления ссылаются на целевые страницы, призванные сделать из посетителей покупателей. Для измерения популярности рекламодатели используют программы-анализаторы, вычисляющие стоимость привлечения.

покликовая реклама
Так компании оплачивают свою рекламу на других сайтах. Рекламодатели платят определённую цену за переход пользователя по объявлению.
Запустив рекламную кампанию с оплатой за переход, мы заметили скачок посещаемости нашего сайта.

тематическая сеть
(группа сайтов, согласных показывать рекламу)
Крупнейшие тематические сети - "Гугл ЭдСенс" и "Яху Паблишер Нетворк".
"Гугл" подбирает из своей тематической сети сайты, соответствующие вашим объявлениям.

цена перехода
Установленная стоимость каждого нажатия на вашу рекламу. Выше на популярных сайтах, продающих рекламу.
Сейчас мы платим за переход 3 доллара, но возможно будем платить ещё больше, если нашу ставку перебьёт другой рекламодатель.

рекламный отклик
Кликабельность показывает отношение нажатий пользователей на рекламу к числу её показов.
Мы повысили отклик нашей рекламы, испытав разные версии 1 объявления и выбрав самую популярную.

целевая страница
(сайт, куда направляются переходящие по рекламе)
Обычно это домашняя страница компании, регистрационная форма или промо-сайт.
Нажатие на рекламу компании ведёт пользователей на конечную страницу, где они могут подписаться на вестник.

конверсия
Получается в результате совершения пользователем покупки, регистрации, закачивания и т.п.
Целевая реклама и хорошие продающие тексты могут повысить монетизируемость ваших посетителей.

аналитика
Измерять эффективность рекламы рекламодателям помогает аналитическое ПО. Оно показывает данные о посетителях, просмотрах и действиях.
Хорошая аналитическая программа сообщает вам о том, как посетители пришли на ваш сайт и что они там делали.

стоимость привлечения
(общая цена каждого действия)
Рассчитывается делением стоимости рекламы на число действий.
Цена контакта - это отношение числа новых клиентов к общей стоимости рекламной кампании.

Теперь ваша очередь поупражняться с только что пройденными словами. Вы услышите набор предложений, где вместо слова звучит гудок. Повторите их, вставив слово. Например, если звучит
Для привлечения пользователей на наш сайт мы пользуемся [гудок] рекламой.
вы можете сказать:
Для привлечения пользователей на наш сайт мы пользуемся покликовой рекламой.

Мы же повторим правильный ответ после каждого вопроса. Готовы? Тогда поехали!

[Вопрос 1:]
Для увеличения количества потенциальных покупателей маркетинговые консультанты посоветовали переделать нашу [гудок] страницу.
Ответ [1]:
Для увеличения количества потенциальных покупателей маркетинговые консультанты посоветовали переделать нашу целевую страницу.

[Вопрос 2:]
Объявления профуслуг вроде юридических и медицинских часто имеют самые высокие ставки за [гудок].
Ответ [2]:
Объявления профуслуг вроде юридических и медицинских часто имеют самые высокие ставки за переход.

[Вопрос 3:]
Мы могли вычислить стоимость привлечения при помощи [гудок] программы.
Ответ [3]:
Мы могли вычислить стоимость привлечения при помощи аналитической программы.

Конец этого выпуска VideoVocab. Заходите на наш сайт www.VideoVocab.tv за другими роликами по деловой английской лексике. Спасибо за просмотр и до скорой встречи.
to click (on) an ad - нажимать на рекламу

Комментариев нет:

Отправить комментарий